Privatlivspolitik for Esajasskolen

  1. Indledning
    Esajasskolen (herefter „skolen‟) værner om privatlivets fred og beskytter de personoplysninger, vi indsamler og behandler. Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan vi indsamler, bruger, opbevarer og beskytter personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
  2. Dataansvarlig
    Skolen er dataansvarlig for behandlingen af personoplysninger. Hvis du har spørgsmål til denne politik, kan du kontakte os på:
    Kirkegade 14 – 18
    Telefon: 36 32 33 93
    E-mail: kontoret@esajasskolen.dk
  3. Hvilke oplysninger indsamler vi?
    Vi indsamler og behandler følgende typer af personoplysninger:
  • Elever og forældre: Navn, adresse, CPR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato, oplysninger om helbred (hvis nødvendigt), karakterer, fravær, særlige behov, sociale forhold.
  • Medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer: Navn, adresse, CPR-nummer, telefonnummer, e-mailadresse, ansættelsesoplysninger, bankoplysninger, straffeattest (hvis påkrævet), helbredsoplysninger (hvis relevant).
  • Samarbejdspartnere og leverandører: Navn, kontaktoplysninger, betalingsoplysninger.
  1. Formål med behandlingen
    Vi behandler personoplysninger til følgende formål:
  • Administration af elevforhold (tilmelding, undervisning, karakterer, specialpædagogisk støtte m.m.)
  • Kommunikation med elever og forældre
  • Administration af ansættelsesforhold
  • Opfyldelse af lovgivningsmæssige forpligtelser
  • Forbedring af skolens drift og pædagogiske arbejde
  1. Retsgrundlag for behandling
    Vi behandler personoplysninger i henhold til følgende retsgrundlag:
  • Opfyldelse af en kontrakt (f.eks. skolegang eller ansættelse)
  • Retlig forpligtelse (f.eks. indberetning til myndigheder)
  • Samtykke (f.eks. ved brug af billeder på hjemmesiden)
  • Legitim interesse (f.eks. sikring af skolens drift og sikkerhed eller markedsføring)
  1. Videregivelse af oplysninger
    Vi videregiver kun personoplysninger, når det er nødvendigt og lovligt, herunder til:
  • Offentlige myndigheder (f.eks. kommuner og ministerier)
  • Skolens IT-leverandører (under databehandleraftaler)
  • Pædagogiske samarbejdspartnere (efter samtykke)
  1. Opbevaring og sletning
    Vi opbevarer personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde formålet med behandlingen og i overensstemmelse med gældende lovgivning. Når oplysninger ikke længere er nødvendige, slettes de forsvarligt.
  2. Rettigheder
    Du har følgende rettigheder i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger:
  • Ret til indsigt i egne oplysninger
  • Ret til berigtigelse af urigtige oplysninger
  • Ret til sletning (hvis ikke lovgivning forhindrer det)
  • Ret til begrænsning af behandling
  • Ret til dataportabilitet (hvis relevant)
  • Ret til indsigelse mod behandling

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os via kontaktoplysningerne angivet i afsnit 2.

  1. Klage til Datatilsynet
    Hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger i strid med lovgivningen, har du ret til at klage til Datatilsynet:
  1. Ændringer til privatlivspolitikken
    Denne privatlivspolitik kan opdateres løbende. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på skolens hjemmeside.

Sidst opdateret: 21/02/2025